Естествени хранителни добавки за по-добро здраве!
.::Емил Алексов::.
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Рила - състояние на маршрутите

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    .::Емил Алексов::. Форуми -> Катерене
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
EmilAleksov
Администратор


Регистриран на: 14 Окт 2004
Мнения: 700
Местожителство: Bulgaria, Sofia

МнениеПуснато на: Сря Сеп 14, 2005 4:38 pm    Заглавие: Рила - състояние на маршрутите Отговорете с цитат

Имам идеята в тази тема да се събере актуална информация за катерачните маршрути в Рила планина - осигуровки, състояние на скалата и всичко друго, което е направило впечатление на хората, които са катерили конкретен маршрут. Мисля, че тази информация ще е полезна...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
EmilAleksov
Администратор


Регистриран на: 14 Окт 2004
Мнения: 700
Местожителство: Bulgaria, Sofia

МнениеПуснато на: Чет Сеп 15, 2005 11:20 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Злият зъб - Варника, V+ (информация от 4 септември 2005г.)

Красив тур. Препоръчително е носенето на клеми и френдове.
Началото е по характерен 15м тревен кулоар в дясната част на стената, като в неговия горен край има два клина за осигуровка. Второто въже преодолява леко надвесено заклещено паве леко вдясно, след което се продължава първо по винкел, а след него по плоча се излиза на втората площадка, която се намира на широк тревен перваз. Третото въже продължава вдясно над характерен отцепен блок. Има достатъчно клинове, но те минават вдясно от тавана, който е отбелязан на схемата. Най-добрият вариант за трета площадка е след излизането на тревния перваз непосредствено над тавана (има 2 клина) да се продължи още около 10-15м вляво по него (има още една халка, прекрачването над процепа на тавана е много въздушно) и да се направи площадка на 2-та клина непосредствено под малък надвес. Четвърто въже преодолява малък надвес и излиза на ръба (има 4-5 клина). Следват 50м разходка по полянка, след която се достига до основата на горната част на Източния ръб на върха. Оттам може да се продължи както по ръба (1 въже IV+), така и да се траверсира около 30м по тревен перваз вляво по стената до основата на оригиналното последно въже (IV+) (виж описанието на тур Веждите). Следва около 100м хоризонтален траверс по гребена на върха. Слизането става по пътеката след 15м рапел от халка.







Злият зъб - Веждите, V+, А3, А3е (информация от 3 септември 2005г.)

ПРЕКРАСЕН ТУР!!! Като цяло има всички необходими осигуровки (включително планки на четвърто и пето въже).
Началото е до характерна дупка в средата на стената. Първото въже върви диагонално вдясно, като започва с леко надвесен винкел, след което се преминава по странна малка и тясна диагонална камина. След първата площадка се траверсира почти хоризонрално вляво под голям характерен таван (един френд за повече сигурност при траверса, който като цяло не е много сложен) и се излиза на наклонена плоча, която се преминава в долната й част. Втората площадка е на около 3-4 метра по-нагоре зад ръба след плочата (има клин на 2м под площадката в една малка цепнатина). Площадката е леко висяща, но за сметка на това е на 3 клина Smile. Третото въже е по камино-винкел, като на някои места трябват френдове за допълнително осигуряване (клиновете са доста стари), като в края му се траверсира около 8м вдясно към удобна площадка върху наклонена плоча, точно под лявата вежда. Четвъртото въже е невероятно красиво, осигурено е с достатъчно клинове, дори има 4-5 longlife-а на ключовия пасаж. Започва с катерене по ръб (който се явява като Нос под Веждите /характерни огромни тавани, намиращи се в близост един до друг, и на почти едно и също ниво) Wink), като след него се катери по 25м сериозен надвес между двете Вежди. Осигуровките са съвсем достатъчни, единствено психарско е излизането след последния клин до площадката на 3м нагоре, тъй като при евентуално падане и изваждане на клина според мен излизането става мнооого трудно (иначе има планка на 2м надолу под клина). Петото въже по схемата върви вляво, и после вдясно по тревни участъци. Ние обаче използвахме планките, които тръгват от четвъртата площадка право нагоре (3 или 4 на брой), като след последната се траверсира хоризонтално надясно около 20-30м до два клина (на около 20м преди Източния ръб), а след тях на 10м надоре и леко вляво се стига до оригиналната площадка на два клина под малка плоча с ясно изразена вертикална цепнатина (виждат се два клина по нея). След като се изкатери плочата се прави траверс около 10м вляво до нов клин, като от него се продължава право нагоре и леко вляво по винкел и през малко надвесче (следят се клиновете, има ги). Преминава се покрай удобна междинна площадка на два клина (може да не се ползва, тъй като с 50м въже се излиза директно от площадката под плочата до ръба на върха) и се продължава по обрасъл винкел леко вляво (има 3-4 клина, които на някои места се виждат малко трудно заради растителността), и се излиза на ръба. Следва траверс около 100м по него до самия връх.
Слизането става по пътеката след 15м рапел от халка.







Елени връх - Плевен, VI (информация от 28 август 2005г.)

Турът започва в лявата част на стената, има клин на 1м и 4м от земята. Първото въже върви леко вляво като в края си е по тревни площадки. Следват неконкретизирани тревни пасажи до началото на трето въже (има вариант те да бъдат избегнати по второто въже на тур Стрелец /V+/).
Според мен турът си заслужава да се катери заради 3-то и 4-то въже, които са МНОГО КРАСИВИ!!!
Площадката в основата на трето въже няма клинове (поне при варианта, който ние катерихме)! Трето въже е добре осигурено със здрави клинове (повечето), като започва с преминаване на лек надвес (VI), след което следва наистина много красиво катерене по плочи и винкел, като се срещат невероятни скални форми! Аз изпитах истинско щастие че имах възможност да мина оттам! Важно е клиновете да се търсят в нередките цветни и тревни туфи Smile
Третата площадка е след края на винкела. Четвърто въже върви леко диагонално нагоре и вдясно по широка камина, като има само 1 клин (носете си джаджи!), след камината по лесни пасажи право нагоре се излиза на върха.





Ушите - ЦПШ, V+, A4, A4e (информация от 27 август 2005г.)

МНОГО КРАСИВ ТУР! С изключение на първото въже осигуровките са относително достатъчно, като по-голямата част от тура може да се премине изкуствено. На всички площадки има по една планка.
Началото е на леко наклонена площадка в дясната част на стената (номер 4, отбелязан със жълта боя), има и един клин на около 2,5м над земята. Първото въже върви първоначално 4м по цепка и винкел нагоре и вляво, след което хоризонтално вляво се траверсира по ръба на отцепени блокове около 15-20м (няма никакви клинове! така че си носете френдове Smile), след което по тревни пасажи нагоре се достига до основата на характерна плоча вляво от долната дупка (площадката се прави на една планка и ръждив клин, който се намира на 2м вдясно от планката). Второто въже тръгва право нагоре по плочата (2 планки) и след това продължава диагонално вдясно по тясна и ронлива камина, като след края й се катери малко надвесче до площадката (за това въже има нужда от джаджи). Третото въже е изцяло изкуствено (и много добре наковано, макар и на много места със стари роолплъзи) като тръгва вляво под два тавана, продължава по 15м гладка плоча, и завършва с траверс вдясно под голяма отцепена люспа (има клинове, които от плочата не се виждат) и около 8м по винкел право нагоре до площадката. Четвъртото въже преминава първо по винкел, след което след лек траверс вдясно преодолява надвес (2 планки) и излиза на площадка на един клин под скален блок. Петото въже продължава право надоре през надвес (веднага над ръба има нов клин) и след плоча 10м по-нагоре (1 клин) излиза на върха.







Ушите - Класически, IV (информация от август 2004г.)

За мен първото въже, което преминава през диагонална и изключително тясна камина, е най-сложното място по маршрута (макар да се дава IV- на схемата). Проблемът е, че камината наистина е ТЯСНА (каската минава само ако си си завъртял главата настрани, ако погледнеш напред се заклещва!). Освен това на цялото първо въже има 2-3 ръждиви клина, ама то е толкова тясно че от осигуровки почти няма смисъл Wink.
Първата площадка е на 10-ина метра по тревен кулоар след края на камината, има два здрави клина. След нея се катери 3 метра нагоре и после се прави един 20 метров траверс вляво, по който има клинове, след което по диагонален винкел нагоре и отново вляво се излиза на втората площадка (необходим голям ексцентрик или френд за дублиране на клиновете). Нагоре е отново винкел, който се катери в дясната част (виждат се два клина). Често е доста влажно в горната част поради големите тревни полета над нея... Излизането е по 30м полянка до върха.
Връщането от тура мисля, че е възможно само от първата площадка, и то с двойно въже.







Злият зъб - Славянски, V+ (информация от август 2004г.)

Красив тур по сравнително здрава скала. Има доста клинове, но обикновено са стари и не особено здрави, така че джаджите са силно препоръчителни (както за самото катерене, така и за дублиране на площадките).
Началото не е отбелязано, намира се в лявата част на стената (на около 15м вляво от надвесите на Армеец).
Има възможност за загубване на тура първите две въжета и затова трябва внимателно да се следят клиновете. Иначе тура е красив и не много труден (няма изкуствени пасажи).







*** Схемите са от http://www.climbingguidebg.com.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    .::Емил Алексов::. Форуми -> Катерене Часовете са според зоната GMT + 3 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group